Algemene voorwaarden Veilig Inspectie

Algemene Bepalingen Deze bepalingen zijn op al onze diensten van toepassing.

1. Algemene bepalingen en toepasselijkheid
1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle situaties waarin Veilig Inspectie de leverancier is. De toepasselijkheid van andere voorwaarden is uitgesloten.
1.2 Als zich een probleem voordoet waar in deze voorwaarden geen rekening mee is gehouden, dan zal Veilig Inspectie samen met de klant naar een oplossing zoeken die voor beide partijen acceptabel is. Dit geldt ook als blijkt dat een bepaling nietig of ongeldig is. Dit heeft geen invloed op de andere bepalingen. Deze blijven zoveel mogelijk van kracht.

2. Aanbiedingen
2.1 Al de aanbiedingen van Veilig Inspectie zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod zelf anders aangeven is.
2.2 Veilig Inspectie gaat bij het uitbrengen van het aanbod uit van de gegevens die door de klant zijn aangeleverd. De klant zal er voor zorgen dat de gegevens juist en volledig zijn.

3. Duur en beëindiging van de overeenkomst
3.1 Als er in de overeenkomst geen afspraken zijn gemaakt over de duur van de overeenkomst, wordt een overeenkomst tussen partijen steeds aangegaan voor de periode van één jaar.
3.2 Na het verstrijken van de initiële contractperiode wordt de overeenkomst steeds stilzwijgend met één jaar verlengd. Na de eerste verlenging kan de klant de overeenkomst maandelijks opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Veilig Inspectie kan de overeenkomst na de eerste verlenging opzeggen met een opzegtermijn van drie maanden.
3.3 Kortingen zijn alleen van toepassing op de initiële contractperiode en komen bij een verlenging te vervallen.

4. Prijs en betalingsvoorwaarden
4.1 Alle betalingen zullen in euro’s worden gedaan. De genoemde prijzen zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere overheidsheffingen.
4.2 Kostenramingen van Veilig Inspectie dienen als prijsindicatie en niet als overeengekomen vaste prijs. Ook een vooraf door de klant kenbaar gemaakt budget geldt niet als vaste prijs, tenzij partijen dit vooraf expliciet zo afspreken.
4.3 Als de klant een periodieke betaalverplichting heeft, mag Veilig Inspectie de prijzen tussentijds indexeren volgens de tabel zakelijke dienstverlening van het Centraal Bureau Statistiek. Veilig Inspectie mag de prijzen één keer per kalenderjaar aanpassen en niet met terugwerkende kracht.
4.4 Als Veilig Inspectie een prijswijziging aankondigt die hoger is dan de maximale indexatie (volgens art. 4.3), dan mag de klant de overeenkomst binnen 30 dagen na deze aankondiging kosteloos beëindigen vanaf de datum waarop de nieuwe prijs in zou gaan.
4.4 De klant betaalt verschuldigde bedragen overeenkomstig de op de factuur beschreven betalingscondities of, indien de partijen in de onderliggende overeenkomst andere betaalvoorwaarden zijn overeengekomen, overeenkomstig die voorwaarden. De klant zal betaling niet opschorten en bedragen niet verrekenen, zonder toestemming van Veilig Inspectie. Indien Veilig Inspectie in verzuim verkeert, is toestemming voor het opschorten van betaling niet vereist.

5. Betalingsachterstanden
5.1 Als de klant openstaande bedragen niet of niet op tijd betaalt, zal Veilig Inspectie de klant een ingebrekestelling sturen. Veilig Inspectie stelt daarbij een redelijke termijn om de verschuldigde bedragen alsnog te betalen. Indien de klant niet binnen deze termijn betaalt, is de klant in verzuim. Vanaf dat moment is de klant wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag.
5.2 Indien de klant in verzuim is, mag Veilig Inspectie de schuld voor incasso overdragen. De klant zal alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten vergoeden die hieraan in redelijkheid verbonden zijn. Het overdragen van de vordering aan een incassobureau heeft geen invloed op de andere rechten van Veilig Inspectie in deze situatie.
5.3 Indien de klant uit meerdere rechtspersonen bestaat, zijn al deze rechtspersonen hoofdelijk aansprakelijk jegens Veilig Inspectie voor de nakoming van de overeenkomst. De bepalende factor hierbij is of de rechtspersoon een partij is in de overeenkomst tussen Veilig Inspectie en de klant.

6. Samenwerking en informatie
6.1 Beide partijen erkennen dat, vanwege de aard van de diensten, succesvolle uitvoering van de overeenkomst afhangt van de samenwerking tussen de partijen.
6.2 Als onderdeel van deze samenwerking zal iedere partij ten minste één contactpersoon aanwijzen met voldoende kennis van de gevraagde diensten.
6.3 Indien Veilig Inspectie werk uitvoert op locatie bij de klant, zal de klant toegang verlenen tot alle voorzieningen die hierbij redelijkerwijs nodig zijn (bijvoorbeeld werkruimtes, internettoegang, benodigde licenties voor software van derden, etc.).
6.4 De klant geeft Veilig Inspectie alle informatie die redelijkerwijs nodig is voor uitvoering van de overeenkomst. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van deze informatie. Als Veilig Inspectie mogelijke tegenstrijdigheden opmerkt of relevante informatie mist, zal Veilig Inspectie dit met de klant bespreken.

7. Termijnen
7.1 Veilig Inspectie streeft er altijd naar om binnen de afgesproken termijnen te leveren. De partijen onderschrijven echter dat tijdige levering een gezamenlijke inspanning is die afhankelijk is van de inzet en beschikbaarheid van beide partijen. Het uitgangspunt is daarom dat de overeengekomen (lever)data geen fatale termijnen zijn, maar een indicatie. Indien partijen wensen een specifieke termijn wel als fataal aan te merken, zullen zij dit uitdrukkelijk schriftelijk overeenkomen.
7.2 Als één van de partijen vermoedt dat een termijn waarschijnlijk zal worden overschreden, bespreekt die partij de gevolgen voor de planning met de andere partij.
7.3 Met betrekking tot de levering is Veilig Inspectie alleen in verzuim na ingebrekestelling en na het verstrijken van een redelijke hersteltermijn, in overeenstemming met art. 9.1 van deze algemene voorwaarden. Als Veilig Inspectie een fatale termijn overschrijdt, is een ingebrekestelling niet nodig. Veilig Inspectie is dan automatisch in verzuim, tenzij het overschrijden van de termijn te wijten is aan de klant (bijvoorbeeld als er te weinig personeel beschikbaar is).
7.4 Als de uitvoering van de overeenkomst uit meerdere fasen bestaat, kan Veilig Inspectie het begin van een fase uitstellen tot de klant de vorige fase schriftelijk heeft goedgekeurd. Veilig Inspectie zal de klant hierover tijdig informeren.

8. Veranderingen en meerwerk
8.1 De scope van de overeenkomst beperkt zich tot levering van de diensten die zijn beschreven in de overeenkomst.
8.2 Veilig Inspectie voert alleen diensten of werk uit buiten de afgesproken scope (“meerwerk”) indien de klant hiertoe verzoekt, of na schriftelijk akkoord van de klant. De partijen bespreken vooraf een tarief voor het uit te voeren meerwerk. Als er geen prijs is overeengekomen, rekent Veilig Inspectie het op dat moment gangbare tarief. Veilig Inspectie is niet verplicht een verzoek voor meerwerk te accepteren en mag vragen om daarvoor een aparte overeenkomst te sluiten.
8.3 Indien de partijen een vaste prijs voor de oorspronkelijke diensten hebben afgesproken, zijn de kosten voor meerwerk daar niet bij inbegrepen.
8.4 Veranderingen in de scope of inhoud van de overeenkomst kunnen de afgesproken leverdata beïnvloeden. De partijen bespreken de invloed van die veranderingen op de verdere planning en zullen de planning indien nodig in overleg aanpassen.

9. Ontbinding en beëindiging
9.1 De klant mag de overeenkomst ontbinden als Veilig Inspectie in verzuim is. Verzuim treedt in, in overeenstemming met artikel 6:81 – 6:83 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek.
9.2 Veilig Inspectie mag de overeenkomst ontbinden als de klant in verzuim is. Zie ook artikel 5.1-5.2 van deze Algemene Voorwaarden.
9.3 In geval van ontbinding ontstaan er ongedaanmakingsverbintenissen voor alle diensten die nog niet geleverd zijn op het moment van ontbinding. Betalingen die de klant voor deze diensten heeft gedaan, worden gecrediteerd. De betalingsverplichting voor diensten die al zijn geleverd, blijft in stand, tenzij de diensten ten tijde van de levering niet voldeden aan de overeenkomst.
9.4 Elke partij mag de overeenkomst schriftelijk zonder ingebrekestelling en met onmiddellijke ingang beëindigen in de volgende situaties:
a. er wordt voor de andere partij een verzoek tot faillietverklaring ingediend;
b. de andere partij wordt geliquideerd of opgeheven, behalve bij reorganisatie of een fusie van ondernemingen;
c. er is een (directe of indirecte) verandering in de beslissende zeggenschap binnen de andere partij en als gevolg daarvan kan niet redelijkerwijs van de andere partij worden verwacht dat deze de overeenkomst intact houdt.
9.5 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan, kan uitsluitend op de gronden die in deze Algemene Voorwaarden worden genoemd tussentijds worden beëindigd. Als de overeenkomst voor onbepaalde tijd is aangegaan, mag elke partij de overeenkomst met een redelijke opzegtermijn en opgave van redenen beëindigen. Veilig Inspectie Algemene Voorwaarden 2021

10. Aansprakelijkheid
10.1 De aansprakelijkheid van Veilig Inspectie beperkt zich tot compensatie voor directe schade, tot een maximum van de voor de overeenkomst bepaalde prijs (exclusief BTW). Bij een duurovereenkomst is de maximale aansprakelijkheid gelijk aan de prijs voor de overeenkomst voor één jaar. De aansprakelijkheid van Veilig Inspectie bedraagt nooit meer dan € 500.000 (vijfhonderdduizend euro).
10.2 Veilig Inspectie is niet aansprakelijk voor indirecte schade. Met indirecte schade bedoelen de partijen: gevolgschade, winstderving, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie en schade door vorderingen van klanten van de klant. De aansprakelijkheid van Veilig Inspectie voor beschadiging, vernietiging of verlies van gegevens of documenten is eveneens uitgesloten.
10.3 In afwijking van artikel 10.1 is de aansprakelijkheid van Veilig Inspectie voor schade door overlijden, lichamelijk letsel of materiële beschadiging van zaken beperkt tot €1.250.000,- (één miljoen tweehonderdvijftigduizend euro), indien en voor zover dit is toegestaan krachtens de toepasselijke wetgeving.
10.4 De eerder genoemde aansprakelijkheidsbeperkingen komen te vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Veilig Inspectie.
10.5 Veilig Inspectie is slechts aansprakelijk voor schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst. De klant kan alleen een beroep doen op deze aansprakelijkheid na een ingebrekestelling conform artikel 9.1 van deze Algemene Voorwaarden, tenzij uitvoering van de overeenkomst permanent onmogelijk is of de schade niet hersteld kan worden.
10.6 Indien en voor zover dit volgens de wet is toegestaan, is een vordering tot schadevergoeding geldig tot 24 maanden nadat de klant de schade heeft ontdekt. Als de klant in deze periode geen juridische stappen voor schadevergoeding onderneemt, waaronder ook de ingebrekestelling uit art. 10.5 valt, vervalt de vordering bij het verstrijken van deze termijn.
10.7 De klant informeert Veilig Inspectie onverwijld over de schade nadat deze ontdekt is, zodat Veilig Inspectie verdere schade kan voorkomen. Indien de klant Veilig Inspectie niet onverwijld informeert is Veilig Inspectie niet aansprakelijk voor bijkomende schade die voorkomen had kunnen worden als Veilig Inspectie tijdig was geïnformeerd.
10.8 Alle beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid in deze Algemene Voorwaarden gelden ook voor de aansprakelijkheid voor derden die door Veilig Inspectie bij de uitvoering van de overeenkomst zijn ingeschakeld.

11. Overmacht
11.1 Als een partij door overmacht niet aan haar contractuele verplichtingen kan voldoen, is dit geen toerekenbare tekortkoming. De andere partij kan in die situatie geen schadevergoeding of uitvoering van de overeenkomst vorderen. Overmacht omvat, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van de leveranciers van Veilig Inspectie, (ii) het niet nakomen van verplichtingen door de leveranciers die door de klant aan Veilig Inspectie zijn opgelegd, (iii) defecten in artikelen, apparatuur, software of materialen van derden, waarvan het gebruik door de klant aan Veilig Inspectie is opgelegd, (iv) overheidsmaatregelen, (v) stroomstoringen, (vi) storingen van het internet, datanetwerk of telecommunicatievoorzieningen, (vii) oorlog en (viii) algemene transportproblemen.
11.2 Elke partij heeft het recht om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden als een overmachtsituatie meer dan 60 dagen voortduurt, conform de bepalingen in artikel 7.3 van deze algemene voorwaarden. De partijen zijn elkaar dan geen andere vorm van compensatie verschuldigd.

12. Vertrouwelijke informatie
12.1 Binnen het kader van de overeenkomst zullen partijen mogelijk Vertrouwelijke Informatie met elkaar delen. Met “Vertrouwelijke Informatie” bedoelen de partijen alle informatie die als vertrouwelijk is aangemerkt en ook alle informatie waarvan de ontvangende partij redelijkerwijs zou moeten begrijpen dat deze vertrouwelijk is.
12.2 De ontvangende partij zal de Vertrouwelijke Informatie als een goed huisvader bewaren. Zij zal de Vertrouwelijke Informatie niet met derden delen, behalve met voorafgaande toestemming van de andere partij, of als de ontvangende partij hiertoe wettelijk verplicht is.
12.3 De partijen mogen vertrouwelijke informatie met hun eigen werknemers en onderaannemers delen voor zover dit nodig is binnen de kaders van de overeenkomst. De partijen staan er voor in dat hun werknemers en onderaannemers ten aanzien van deze informatie gebonden zijn aan een geheimhoudingsplicht.
12.4 Op het eerste verzoek van de andere partij zal de ontvangende partij alle vertrouwelijke informatie verwijderen of teruggeven.

13. Privacy en gegevensverwerking
13.1 De klant zal zich houden aan de relevante privacywet- en regelgeving die op de klant van toepassing is.
13.2 Als de klant diensten gebruikt die door een Veilig Inspectie kantoor binnen de EU gehost worden, zal Veilig Inspectie altijd de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming, EU 2016/679) naleven.
13.3 Indien nodig zullen de partijen een afzonderlijke overeenkomst afsluiten met betrekking tot verwerking van persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 28, lid 3 AVG (“Verwerkersovereenkomst”). Veilig Inspectie algemene voorwaarden 2021 Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Veilig Inspectie is opgenomen in artikel 36 van deze algemene voorwaarden.
13.4 Indien de partijen voor de verwerking van persoonsgegevens geen afzonderlijke aansprakelijkheidsbeperking zijn overeengekomen in een Verwerkersovereenkomst, zijn de bepalingen van artikel 10 van deze algemene voorwaarden ook van toepassing op schade met betrekking tot privacy en de verwerking van Persoonsgegevens.

14. Overdracht van verplichtingen
14.1 De partijen zullen hun contractuele rechten en verplichtingen niet aan derden overdragen of verpanden zonder voorafgaande toestemming van de andere partij. De partijen zullen hun toestemming niet op onredelijke gronden onthouden.

15. Rechtskeuze en forumbeding
15.1 Op deze overeenkomst en de verbintenissen die hieruit voorkomen, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
15.2 Indien zich een geschil voordoet, zullen de partijen dat eerst in onderling overleg proberen op te lossen. Als dit overleg niet leidt tot een redelijke oplossing voor beide partijen, kan elke partij het geschil voorleggen aan de rechtbank. In dit geval is de rechter in het arrondissement Rotterdam exclusief bevoegd.

Veilig Inspectie software
Deze artikelen gaan over onze software. Ze zijn van toepassing op onze SaaS en on premises-dienstverlening.
16. Levering
16.1 Veilig Inspectie stuurt de klant een link op de afgesproken leverdatum. Via deze link is de software direct beschikbaar. De link wordt uiterlijk drie maanden na de datum van ondertekening van de overeenkomst voor de licentie verstuurd.
16.2 Veilig Inspectie biedt optionele ondersteuning aan bij het inrichten en installeren van de software, in de vorm van door de klant af te nemen consultancy. De verantwoordelijkheid van Veilig Inspectie op dit gebied is beperkt tot de door de klant afgenomen consultancydiensten.

17. Betaling voor de licentie
17.1 De klant betaalt een licentievergoeding voor het gebruik van Veilig Inspectie as Service (SaaS) of Veilig Inspectie On Premises. De eerste licentievergoeding wordt in rekening gebracht op de eerste dag van de maand na levering. Bijvoorbeeld: als een SaaS-omgeving op 28 september wordt geleverd, wordt de eerste licentievergoeding op 1 oktober in rekening gebracht.
17.2 Als de partijen geen afspraken hebben gemaakt over een betaalschema, worden de licentievergoedingen op jaarbasis voorafgaand betaald.

18. Acceptatie en testen
18.1 De partijen kunnen overeenkomen dat de klant na levering een acceptatietest uitvoert. Als de partijen hier niets over hebben afgesproken, accepteert de klant de software ‘as is, where is’.
18.2 Ook na acceptatie zal Veilig Inspectie gebreken in de software herstellen in overeenstemming met artikel 22 van deze Algemene Voorwaarden.
18.3 Als de partijen een acceptatietest overeenkomen, wordt deze test uitgevoerd in overeenstemming met artikel 18.4-18.9.
18.4 De acceptatietest wordt binnen 14 dagen na levering uitgevoerd. Tijdens de acceptatietest gebruikt de klant de software niet voor operationele doeleinden.
18.5 Als de acceptatietest Gebreken in de software aantoont, zal de klant Veilig Inspectie hier schriftelijk over informeren en een duidelijke beschrijving van de gebreken geven. Veilig Inspectie streeft er zo veel mogelijk naar om de gebreken te herstellen conform artikel 22. De partijen zullen hier in onderling overleg een redelijke termijn voor vaststellen.
18.6 Nadat Veilig Inspectie de gemelde gebreken heeft hersteld, voert de klant opnieuw een acceptatietest uit. Tenzij de partijen anders hebben afgesproken, wordt de test opnieuw binnen 14 dagen uitgevoerd.
18.7 Als de gebreken na de stappen beschreven in artikel 18.5 en 18.6 niet zijn hersteld, mag de klant de overeenkomst (geheel of gedeeltelijk) ontbinden.
18.8 In het licht van dit artikel betekent ‘Gebrek’ hier het substantieel niet voldoen van de software aan de door Veilig Inspectie uitdrukkelijk schriftelijk kenbaar gemaakte functionele of technische specificaties. Andere fouten, zoals kleine bugs, zijn geen reden voor de klant om de software niet te accepteren. Bovendien dient het bestaan van een fout aantoonbaar te zijn om te kunnen spreken van een gebrek.
18.9 De software wordt geaccepteerd indien:
a. de testperiode is verstreken en de klant binnen de testperiode geen Gebreken heeft gemeld bij Veilig Inspectie;
b. de klant Gebreken heeft gemeld bij Veilig Inspectie, maar deze zijn binnen de afgesproken termijn gerepareerd, tenzij de klant resterende Gebreken bij Veilig Inspectie heeft gemeld tijdens de tweede testperiode;
c. de klant heeft de software in gebruik genomen voor operationele doeleinden;
d. Veilig Inspectie schriftelijk een melding van acceptatie ontvangt van de klant.

19. Gebruiksrecht
19.1 Zowel bij een abonnement op Veilig Inspectie SaaS als bij een abonnement op On Premises ontvangt de klant een Veilig Inspectie Algemene Voorwaarden 2021 gebruiksrecht op standaard software van Veilig Inspectie. De klant kan en mag geen veranderingen aanbrengen in de code van de software.
19.2 Het gebruiksrecht is niet exclusief en mag niet worden overgedragen, verpand of in sublicentie worden gegeven, tenzij Veilig Inspectie hier schriftelijk toestemming voor geeft.
19.3 Als de partijen overeengekomen zijn dat aan de klant gelieerde ondernemingen ook als licensed agent gebruik mogen maken van het gebruiksrecht, dan worden deze gelieerde ondernemingen als partij bij de overeenkomst gezien in de zin van artikel 5.3 van deze Algemene Voorwaarden. Een licensed agent is een Veilig Inspectie gebruiker die admin-rechten kan hebben en taken in de Veilig Inspectie software toegewezen kan krijgen (telefoongesprekken, verzoeken, activiteiten, etc).
19.4 De inhoud van het gebruiksrecht wordt bepaald bij overeenkomst en kan op het gebied van de beschikbare inhoud en het aantal toegestane gebruikers zijn beperkt. Tijdens de looptijd van de overeenkomst zal de klant Veilig Inspectie informeren over relevante wijzigingen in het daadwerkelijke gebruik, zodat de licentie overeenkomstig kan worden bijgesteld.
19.5 Als Veilig Inspectie wil onderzoeken of het gebruik van de software door de klant nog past binnen de overeengekomen licentie en gebruiksbeperkingen, zal de klant hieraan alle redelijke medewerking verlenen en de benodigde informatie verschaffen. Veilig Inspectie behandelt alle bij deze controle verkregen informatie als vertrouwelijk.
19.6 Veilig Inspectie zal contact met de klant opnemen als blijkt dat het gebruik het overeengekomen aantal gebruikers overschrijdt. De klant krijgt dan een redelijke tijd aangeboden om de licentie uit te breiden of het aantal gebruikers te verminderen, zodat het gebruik weer binnen de overeengekomen licentie past. Indien de klant de overeengekomen licentie na deze termijn blijft overschrijden, kan Veilig Inspectie eenzijdig het aantal gebruikers verhogen en de factuur overeenkomstig aanpassen volgens het bij Veilig Inspectie dan geldende tarief.
19.7 Veilig Inspectie kan technische maatregelen nemen om haar software en gerelateerde materialen te beschermen met betrekking tot de afgesproken beperkingen op inhoud, aantal gebruikers en duur van het gebruiksrecht. De klant mag die technische maatregelen niet verwijderen of omzeilen.
19.8 Bij beëindiging van de overeenkomst (ongeacht de reden daarvoor) wordt het gebruiksrecht voor de software ook beëindigd. De klant mag de software van Veilig Inspectie niet meer gebruiken na de laatste dag van de overeenkomst. De partijen kunnen in onderling overleg afspraken maken over een exit-regeling.

20. IE-rechten
20.1 Tenzij de partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen zijn, worden er geen intellectuele eigendomsrechten (“IE-rechten”) overgedragen. De IE rechten op gegevens die door de klant in haar Veilig Inspectie omgeving zijn opgeslagen, of anderszins verstrekt zijn aan Veilig Inspectie, blijven in eigendom van de klant. De IE-rechten op de software en gerelateerde materialen blijven bij Veilig Inspectie. De klant ontvangt de broncode voor de software niet.
20.2 Als een partij (materialen met) haar intellectuele eigendom als vertrouwelijk heeft aangeduid of heeft gekenmerkt met auteursrechten, merken of handelsnamen, mag de andere partij die markeringen niet veranderen of verwijderen.
20.3 Veilig Inspectie staat er voor in dat (het gebruik van) haar software geen inbreuk maakt op de IE-rechten van derden. Veilig Inspectie zal de klant vrijwaren en schadeloos stellen voor vorderingen van derden die gebaseerd zijn op de stelling dat de door Veilig Inspectie ontwikkelde software of gerelateerde materialen hun IE-rechten schenden. Deze vrijwaring geldt op voorwaarde dat aan de volgende cumulatieve voorwaarden wordt voldaan: 1. De klant informeert Veilig Inspectie onverwijld over het bestaan en de inhoud van de vordering; 2. De klant laat de afwikkeling van de vordering volledig aan Veilig Inspectie over; 3. De klant biedt Veilig Inspectie alle redelijke bijstand en informatie zodat Veilig Inspectie zichzelf in en buiten rechte tegen de vordering kan verdedigen.
20.4 Als door de rechtbank wordt vastgesteld dat Veilig Inspectie software of gerelateerde materialen de rechten van derden schenden, biedt Veilig Inspectie de klant een functioneel equivalent als dit redelijkerwijs mogelijk is. Andere of verdere vrijwaringsplichten van Veilig Inspectie wegens schending van de IE-rechten van derden zijn uitgesloten.
20.5 De klant is verantwoordelijk voor de IE-rechten van de inhoud die zij opslaat in haar Veilig Inspectie-omgeving of die zij anderszins verstrekt aan Veilig Inspectie. De klant stelt Veilig Inspectie schadeloos en vrijwaart Veilig Inspectie tegen vorderingen van derden die stellen dat de verwerking van gegevens of andere materialen door of in opdracht van de klant hun IE-rechten schendt. Deze vrijwaring geldt op voorwaarde dat Veilig Inspectie de verstrekte gegevens en andere materialen alleen gebruikt binnen de kaders van de overeenkomst.

21. Onderhoud On Premises
21.1 Bij Veilig Inspectie maakt onderhoud deel uit van het abonnement. Dit betekent dat Veilig Inspectie gedurende de looptijd van de overeenkomst steeds de nieuwste versie van de software aan de klant ter beschikking stelt. Hier zijn voor de klant geen extra kosten aan verbonden.
21.2 De klant is niet verplicht om de nieuwste versie van de Veilig Inspectie algemene voorwaarden 2021 software te gebruiken, maar het blijven gebruiken van een oudere versie kan gevolgen hebben voor de beveiliging van de software, de compatibiliteit met browsers en andere software, en de mate waarin Veilig Inspectie de software kan ondersteunen. Veilig Inspectie kan niet garanderen dat de beveiliging van oudere versies altijd adequaat zal zijn. Artikel 22 (Herstel van gebreken) is niet van toepassing op oudere versies van On Premises software. 21.3 Veilig Inspectie is niet verplicht om speciaal voor de klant bepaalde functies te onderhouden, aan te passen of toe te voegen aan nieuwe versies van de software. De klant wordt van tevoren geïnformeerd over wezenlijke veranderingen aan de software.
21.4 Als een bepaalde functie wordt beëindigd, informeert Veilig Inspectie de klant hier ten minste 6 maanden van tevoren over.
21.5 De klant mag de overeenkomst kosteloos beëindigen als een essentiële functie wordt veranderd en de software als gevolg daarvan niet langer geschikt is voor het overeengekomen gebruik. Beëindiging vindt in dat geval plaats per datum dat de verandering in de functie wordt doorgevoerd. SaaS
21.6 In het geval van SaaS wordt de software onderhouden en verder ontwikkeld door middel van continuous deployment. Tijdens de looptijd van de overeenkomst krijgt de software regelmatig kleine updates en upgrades. De SaaS-omgeving van de klant wordt automatisch meegenomen in deze updatecyclus.
21.7 Veilig Inspectie is niet verplicht om bepaalde functionaliteiten te behouden, onderhouden, of toe te voegen aan de software. Wezenlijke veranderingen aan de software worden tijdig in release notes aangekondigd.
21.8 Als een functionaliteit wordt beëindigd, informeert Veilig Inspectie de klant hier ten minste 6 maanden van tevoren over.
21.9 Als een essentiële functionaliteit is veranderd en de software daardoor niet meer geschikt is voor het overeengekomen gebruik, mag de klant de overeenkomst kosteloos beëindigen vanaf de datum dat de functionaliteit verandert.
21.10 Veilig Inspectie mag de SaaS-diensten geheel of gedeeltelijk buiten bedrijf stellen voor onderhoud (zoals preventief, correctief en adaptief onderhoud). Veilig Inspectie dient de buitenbedrijfstelling niet langer te laten duren dan nodig is. Indien mogelijk wordt de buitenbedrijfstelling buiten kantooruren ingepland in overeenstemming met de Service Level Agreement. Veilig Inspectie zal de klant zo veel mogelijk vooraf informeren over gepland onderhoud, maar is dit niet verplicht in geval van spoedeisend belang.

22. Herstel van Gebreken
22.1. Herstel van Gebreken is onderdeel van het abonnement. Dit betekent dat Veilig Inspectie Gebreken (in de zin van artikel 18.8) zal herstellen binnen een redelijke termijn en zonder extra kosten voor de klant. Als het nodig is om veranderingen aan te brengen in de broncode van de software, kan Veilig Inspectie de klant een tijdelijke oplossing bieden.
22.2 Als de gebreken niet te wijten zijn aan Veilig Inspectie, maar het resultaat zijn van oneigenlijk gebruik van de software door de klant, kan Veilig Inspectie redelijke kosten voor het herstel in rekening brengen.
22.3. Veilig Inspectie is niet verplicht om gebreken te herstellen als de klant veranderingen heeft aangebracht aan de software zonder toestemming van Veilig Inspectie.

23. Back-ups
23.1. In het geval van SaaS maakt Veilig Inspectie regelmatige back-ups van de gegevens die zijn opgeslagen in de SaaS-omgeving van de klant om zo de continuïteit van de diensten te garanderen. Kijk voor meer informatie over de frequentie en andere details over het back-up proces op de volgende webpagina: https://page.Veilig Inspectie.com/saas-information#ava ilabilityandcontinuity
23.2 Veilig Inspectie slaat de back-ups met zorg op. Back-ups worden 30 dagen opgeslagen en daarna verwijderd, uiterlijk 90 dagen nadat de back-up gemaakt is.
23.3 Als de klant vaker back-ups wil maken kan de klant haar eigen gegevens van Veilig Inspectie downloaden om een lokale back-up te maken.
23.4 In het geval van On Premises software is Veilig Inspectie niet in de positie om back-ups te maken. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant.
23.5 Veilig Inspectie is nooit verplicht om gegevens die zijn beschadigd of verloren te herstellen, maar is wel bereid de klant hierin bijstand te verlenen, voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is.
23.6 Als de klant wettelijke verplichtingen heeft met betrekking tot administratie en bewaringstermijnen, is het de verantwoordelijkheid van de klant om aan die verplichtingen te voldoen. De klant kan naar eigen inzicht gegevens opslaan en verwijderen in haar Veilig Inspectie-omgeving.

24. Kennisgeving en verwijdering
24.1 Veilig Inspectie is bevoegd om maatregelen te nemen om aansprakelijkheid jegens derden te voorkomen als gevolg van strafbare feiten of onrechtmatige handelingen van de klant.
24.2 Als de klant informatie heeft opgeslagen in de Veilig Inspectie-omgeving en daarmee de rechten van derden schendt of de wet overtreedt, mag Veilig Inspectie eisen dat de klant deze informatie onverwijld verwijdert. Als de klant dit niet doet, mag Veilig Inspectie de gegevens op eigen initiatief verwijderen.
24.3 Als de klant de software misbruikt voor strafbare feiten of ander onwettig gedrag, is Veilig Inspectie bevoegd om de klant direct en zonder voorafgaande kennisgeving de Veilig Inspectie Algemene Voorwaarden 2021 toegang tot de Veilig Inspectie software te weigeren. Veilig Inspectie mag de overeenkomst met de klant dan met onmiddellijke ingang beëindigen, zonder de klant hiervoor te hoeven compenseren.
24.4 Als een hiertoe bevoegde overheidsinstantie van Veilig Inspectie vraagt om een van de beschreven maatregelen te nemen, is Veilig Inspectie niet verplicht om de geldigheid van dat verzoek te controleren en hoeft zij de klant niet te informeren over het verzoek voordat Veilig Inspectie de maatregelen neemt.

25. Dataconversie
25.1 Veilig Inspectie zal gegevens altijd in een algemeen gangbaar en digitaal bestandsformaat aan de klant aanleveren. Veilig Inspectie is verder niet verplicht tot dataconversie.

26. Beveiliging
26.1 Veilig Inspectie neemt beveiligingsmaatregelen om haar software en de informatie die de klant in de Veilig Inspectie-omgeving opslaat te beschermen. De beveiligingsmaatregelen dienen passend te zijn, gelet op de stand van de techniek, de kosten van implementatie van de maatregelen, en de verwachte gevoeligheid van de informatie.

27. Service Level Agreement
27.1 Indien de partijen afspraken willen maken over service levels, zullen zij deze vastleggen in een Service Level Agreement (“SLA”). Veilig Inspectie heeft een eigen SLA beschikbaar, die, tenzij anders wordt afgesproken, deel uitmaakt van de Veilig Inspectie overeenkomsten.

28. Fair use policy
28.1 Voor SaaS-klanten is de Veilig Inspectie Fair Use policy (https:// library.Veilig Inspectie.com/share/DD2544E2-519A-47B4- A71A456F108168AF/) van toepassing op de overeenkomst. Deze policy is onderdeel van de overeenkomst en reguleert het gebruik van schijfruimte die nodig is om in de SaaS omgeving opgeslagen gegevens te hosten.

Consultancy
Deze bepalingen zijn van toepassing op Consultancy-opdrachten

29. Betaling voor consultancy
29.1 Kosten voor consultancy worden in de maand na levering gefactureerd. Als bijvoorbeeld een consultant van 13 tot 16 september voor de klant werkt, wordt de consultancy in oktober gefactureerd.
29.2 Tenzij de partijen anders hebben afgesproken, betaalt de klant alleen voor het aantal daadwerkelijk gebruikte consultancy dagen op basis van nacalculatie.
29.3 Indien de klant meer consultancy dagen heeft afgenomen dan er zijn gebruikt, blijven de uitstaande consultancy dagen tot 18 maanden na ondertekening geldig. Daarna wordt de prijs voor overgebleven consultancy dagen opnieuw berekend volgens het dan geldende tarief.

30. Planning en annulering van Consultancy
30.1 Veilig Inspectie-consultants zijn beschikbaar op Veilig Inspecties gebruikelijke werkdagen en -uren. De partijen plannen de consultancy dagen in goed overleg in.
30.2 Tenzij in de overeenkomst anders staat vermeld, kan de klant een reeds ingeplande consultancy opdracht kosteloos annuleren tot één week voor de ingeplande dag. Als de klant een reeds ingeplande consultancy-opdracht later annuleert, mag Veilig Inspectie redelijke annuleringskosten rekenen.
30.3 Als de klant een consultancy opdracht wenst in te plannen of te verzetten naar een moment buiten Veilig Inspectie haar normale werkuren, mag Veilig Inspectie haar gebruikelijke tarief voor onregelmatige werktijden rekenen.
30.4 Als de klant met ordernummers werkt is het de verantwoordelijkheid van de klant om tijdig het juiste ordernummer aan Veilig Inspectie te vermelden voor de facturatie. Indien de klant het nalaat om het juiste ordernummer te vermelden, doet dit niets af aan de betalingsverplichting van de klant.

31. Uitvoering
31.1 Veilig Inspectie levert consultancy op basis van een inspanningsverplichting.
31.2 Succesvolle afronding van een consultancy opdracht is afhankelijk van verschillende factoren die niet binnen de invloedssfeer van Veilig Inspectie liggen. Veilig Inspectie verbindt zich daarom niet vooraf aan een doorlooptijd voor een opdracht, tenzij partijen in de overeenkomst expliciet een doorlooptijd overeenkomen.
31.3 Veilig Inspectie is altijd gerechtigd om een consultant die bij de klant werkzaam is, te vervangen door een andere Veilig Inspectie consultant met een gelijkwaardige expertise.
32. Veiligheid op locatie van de klant
32.1 Als werknemers van Veilig Inspectie bij de klant op locatie werken, is het de verantwoordelijkheid van de klant dat de werkruimte en faciliteiten aan alle wettelijke eisen voldoen. De klant vrijwaart Veilig Inspectie tegen vorderingen van derden, inclusief Veilig Inspectie werknemers, die schade lijden als gevolg van een onveilige situatie bij de organisatie van de klant.
32.2 De klant zal Veilig Inspectie werknemers over de toepasselijke huis- en veiligheidsregels informeren.

33. Overname van personeel
33.1 Tijdens de looptijd van de overeenkomst tussen de klant en Veilig Inspectie, en tot één jaar na de beëindiging daarvan, zullen de partijen geen werknemers van de andere partij in dienst nemen of anderszins voor zich laten werken, tenzij Veilig Inspectie Algemene Voorwaarden 2021 daarvoor toestemming is gegeven door de andere partij. Toestemming wordt niet op onredelijke gronden onthouden, maar de partijen mogen wel voorwaarden verbinden aan die toestemming, waaronder redelijke compensatie. Detacheringsdiensten In het geval dat er sprake is van detachering, zullen de partijen hiervoor aanvullende algemene voorwaarden met elkaar afstemmen. Veilig Inspectie heeft hiervoor een aparte bijlage beschikbaar. Opleidingen en Trainingen Deze bepalingen zijn van toepassing op opleidingen en gebruikerstrainingen

34. Aanmelden en annuleren
34.1 Het aanmelden van medewerkers voor een opleiding of gebruikerstraining dient schriftelijk te gebeuren. Veilig Inspectie stuurt de klant een bevestiging van de aanmelding. Daarna is de aanmelding definitief.
34.2 De klant is verantwoordelijk voor de keuze van de training en of deze geschikt is voor de doelen van de deelnemer. Veilig Inspectie kan hier op verzoek wel advies over geven.
34.3 De klant mag de aangemelde deelnemer vervangen door een andere werknemer met voorafgaande toestemming van Veilig Inspectie. Veilig Inspectie zal deze toestemming niet op onredelijke grond weigeren.
34.4 Als de overeenkomst niets regelt over annulering van training of opleidingsdagen, mag de klant de dagen tot één week voor de dag waarop de training plaatsvindt schriftelijk kosteloos annuleren. In geval van latere annulering, of afwezigheid van de deelnemer, mag Veilig Inspectie de volledige kosten van de training of opleidingsdagen verhalen op de klant.
34.5 Veilig Inspectie mag de locatie van de training of opleidingsdagen veranderen of, op basis van het aantal registraties, een training of opleidingsdag annuleren of combineren met andere trainingen. In overleg met de klant, mag Veilig Inspectie ook de datum van de ingeplande dagen veranderen.
34.6 Veilig Inspectie kan de klant aanvullende informatie geven voorafgaand aan een training, bijvoorbeeld over toepasselijke huis-en veiligheidsregels. De klant zal de deelnemers van deze informatie op de hoogte stellen voorafgaand aan de training of opleiding.
34.7 Als Veilig Inspectie de training bij de klant op locatie geeft, dient de klant ervoor te zorgen dat er geschikte werkruimtes beschikbaar zijn met de nodige materialen en software.

35. Betaling voor opleiding en training
35.1 Training en opleidingsdagen worden achteraf gefactureerd, meestal in de eerste maand nadat de opleidingsdag plaatsvond. Verwerking van Persoonsgegevens Deze artikelen zijn relevant als Veilig Inspectie persoonsgegevens verwerkt voor de klant en de partijen geen aparte Verwerkersovereenkomst hebben gesloten.

36.1 Verwerkersovereenkomst Als Veilig Inspectie voor de klant als Verwerker optreedt in de zin van artikel 4(8) AVG, dan dienen de partijen een aparte Verwerkersovereenkomst (“VO”) te sluiten zoals beschreven in artikel 28 AVG.De volgende paragrafen van artikel 36 zijn alleen van toepassing als de partijen geen afzonderlijke VO hebben gesloten.
36.2 Welke gegevens verwerkt Veilig Inspectie? In het geval van SaaS verwerkt Veilig Inspectie de persoonsgegevens die de klant in haar Veilig Inspectie-omgeving heeft opgeslagen. De klant kan naar eigen inzicht gegevens uploaden en verwijderen, en heeft controle over welke gegevens Veilig Inspectie verwerkt. Veilig Inspectie verwerkt alleen persoonsgegevens indien en voor zover als nodig voor de uitvoering van de overeenkomst met de klant. Voor On Premises klanten kan Veilig Inspectie persoonsgegevens ter ondersteuning of voor consultancydiensten verwerken, maar alleen voor zover de klant dat vraagt en binnen de invloedssfeer van de klant.
36.3 Hoe worden de gegevens verwerkt? Gegevens worden verwerkt om de SaaS-omgeving te hosten. Veilig Inspectie kan in opdracht van de klant ook persoonsgegevens verwerken in het kader van support en consultancydiensten. Veilig Inspectie heeft ook toegang tot persoonsgegevens in het kader van toezicht op de applicatie. Werknemers met toegang tot persoonsgegevens hebben een geheimhoudingsclausule getekend. Veilig Inspectie draagt geen persoonsgegevens over aan landen buiten de Europees Economische Regio, tenzij de klant daar vooraf schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
36.4 Op welke personen hebben de gegevens betrekking? Veilig Inspectie maakt geen categorisch onderscheid in de personen op wie de gegevens betrekking hebben. De software is bedoeld om te worden gebruikt voor standaard ICT, FM en HR-doeleinden en de gegevens die in dat kader relevant zijn. Veilig Inspectie heeft geen inzicht in hoe individuele klanten de software gebruiken. Op verzoek van de klant kan Veilig Inspectie de klant documentatie verschaffen over de beveiligingsmaatregelen, zodat de klant kan bepalen of de beveiligingsmaatregelen voldoende zijn voor het gebruik van de software door de klant. Veilig Inspectie Algemene Voorwaarden 2021
36.5 Hoe lang verwerkt Veilig Inspectie persoonsgegevens? Nadat de klant gegevens van haar Veilig Inspectie-omgeving heeft verwijderd zullen de gegevens nog steeds in Veilig Inspecties backups zitten. Veilig Inspectie bewaart de gegevens 30 dagen zodat de klant verwijderde gegevens terug kan halen. Na deze periode verwijdert Veilig Inspectie de gegevens, uiterlijk 90 dagen na verwijdering van de gegevens door de klant. Hetzelfde geldt na beëindiging van de overeenkomst. Veilig Inspectie bewaart de back-up 30 dagen nadat de Veilig Inspectie-omgeving van de klant is verwijderd. Tijdens die 30 dagen kan de klant de gegevens van Veilig Inspectie opvragen. Na deze periode, maar uiterlijk 90 dagen na verwijdering van de Veilig Inspectie-omgeving, verwijdert Veilig Inspectie alle persoonsgegevens.
36.6 Beveiliging Veilig Inspectie neemt passende beveiligingsmaatregelen om de persoonsgegevens de beschermen conform artikel 32 AVG.
36.7 Wat als er een datalek is? In geval van een inbreuk in verband met de persoonsgegevens in de zin van artikel 4 (12) AVG, informeert Veilig Inspectie de klant binnen 24 uur nadat Veilig Inspectie deze inbreuk heeft ontdekt.
36.8 Gebruikt Veilig Inspectie subverwerkers? Veilig Inspectie gebruikt subverwerkers. Er is een actueel overzicht van de betrokken partijen beschikbaar op de volgende webpagina: https://page.Veilig Inspectie.com/saas-information#hostinglocations De klant geeft Veilig Inspectie algemene toestemming voor de inschakeling van nieuwe subverwerkers, in lijn met artikel 28(2) AVG. Dit betekent dat Veilig Inspectie de klant informeert over voorgenomen veranderingen in de betrokken subverwerkers, en dat zij de klant een redelijke termijn geeft om tegen deze veranderingen bezwaar te maken. Veilig Inspectie kondigt alle veranderingen online aan, maar de klant kan zich ook aanmelden om bericht per email te ontvangen.
36.9 Medewerking aan verplichtingen van de klant Veilig Inspectie biedt de klant alle redelijke medewerking met het naleven van verplichtingen voor de Verwerkingsverantwoordelijke onder de AVG, in het bijzonder artikel 32 tot en met 36.

36.10 Audits Veilig Inspectie wordt jaarlijks geauditeerd door een externe auditor. Op verzoek van de klant is er een SaaS Assurance Rapport beschikbaar. Als de klant aanvullende audits wil uitvoeren, dan is dat mogelijk. Veilig Inspectie mag redelijke voorwaarden aan een dergelijke audit verbinden. Maatwerk en Diensten Maatwerk is geen standaard onderdeel van onze diensten. Indien de klant maatwerk nodig heeft, overleggen de partijen over verdere voorwaarden. Dit omvat in ieder geval afspraken over de specificaties, gebruiksrechten, IE-rechten, onderhoud en ondersteuning. Software van Derden Deze artikelen zijn relevant als Veilig Inspectie u software van derden verschaft (zoals software van Solution Partners).

37. Algemene Voorwaarden van Derden
37.1 Als Veilig Inspectie de klant een licentie voor software van derden verschaft, zijn op die licentie de algemene voorwaarden van die derde partij van toepassing.
37.2 Als de algemene voorwaarden van een derde partij van toepassing zijn zal Veilig Inspectie de klant hierover informeren voordat de overeenkomst wordt gesloten, en zal zij de klant een kopie van de toepasselijke algemene voorwaarden verschaffen. Zonder die kennisgeving zijn de voorwaarden van de derde partij alleen toepasselijk als de klant een rechtspersoon is in de zin van artikel 235 Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.
37.3 Als de voorwaarden van de derde partij niet van toepassing zijn en de partijen geen andere algemene voorwaarden afgesproken hebben, is uitsluitend het hoofdstuk Algemene Bepalingen van deze Algemene Voorwaarden van toepassing op de licentie van de derde partij.

38. Beëindiging van software van derden

38.1 Wanneer Veilig Inspectie de klant software van derden verschaft, is het mogelijk dat de leverancier van die software stopt met het aanbieden van diensten tijdens de looptijd van de overeenkomst tussen Veilig Inspectie en de klant.
38.2 In dat geval informeert Veilig Inspectie de klant hierover ten minste 3 maanden voor de beëindiging van de software van derden.
38.3 Veilig Inspectie is nooit verplicht om de klant een functioneel alternatief te verschaffen voor de software van derden, en zij hoeft de klant geen compensatie te betalen voor de beëindiging van de software van derden.
38.4 De partijen beslissen in onderling overleg over de gevolgen voor de overeenkomst. Veilig Inspectie mag de klant een functioneel alternatief of gedeeltelijke annulering van de overeenkomst bieden.

39. Privacy en persoonsgegevens

39.1 Als het gebruik van de software van derden een Verwerkersovereenkomst vereist, dient de klant deze afzonderlijk af te sluiten met de desbetreffende leverancier. De leveranciers van deze software verwerken gegevens voor hun eigen diensten aan de klant en worden niet beschouwd als subverwerker van  www.veiliginspectie.nl

Voor vragen over de algemene voorwaarden zijn wij bereikbaar op [email protected]

Scroll naar boven